17 de des. 2009

A punt de sortir de Vacances

Començan les vacances, que ens fan molta falta sobretot per el menjar. Ara cada cop que veig Dal i patates, s´em tanca l´estomac i em ve un fástic terrible. Hi ha menjades que diem No al Dal i jo m´aparto les patates, que les fan a daus petits i amb la pell, i a sobre a vegades están una mica crues. Del arrós m´en faig treure la mitat del que hem donen. Que queda? Quasi res….. pero ni gana ting ja.

La Margarita que ve de Madrid de vacances amb nosaltres ens porta embotits i xocolata, será com un somni, menjar- nos aixó després de dos mesos i mitj de patatetas. I MALBORO. Fins ahir ni fumat un de moro, que no estava mal. Cada cop que convidava a algú, li deia, Alá is giving this cigaret!, i els feia risa. Avui ja només en ting de Indio, que es fatal.

I a sobre tot el que avans era arrós als camps, ara son patates i llenties per fer el Dal. Está maço tot vert un altre cop, pero quan penso que son pataes em ve mal!!!

Aquesta setmana hem fet clase a uns nens del tot salvatges, a l´escola de Galdari que es del govern, i anda que no es nota, son per civilitzar…

I al poble de Erara segon tros, que va estar molt aplicat, i va venir molta gent. Fins i tot una gallina es va presentar de voluntaria.

El diumenge a la tarda va manar amb el Govinda a l´altre vora del riu, que encara es més salvatge. Ple de palmeras i cocoters. Va manar a un ashram, que es com un centre de meditación, a coneixer un Baba, un tipu que deixa tot per dedicarse a la contemplación i ensenyar a meditar, que a més te la particilaritat de que lleguéis la má. Me la va lleguir i em va dir que em moriria als 94 anys i de sobte, aseguda en una cadira.

Ja he pintat totes les estancas dels malalts i l´habitació on visitan els metges, que ha quedat molt be. Volia posar mosquitera en aquesta última per que els metges no hi escupin mentre visiten, pero em van prometre que no ho farien, no volen mosquitera. Jo no ho entenc per que aquí hi ha molta malaria, i en teoria han d´instruir als pacients de que no l´agafin, dormin amb mosquitera. Que més bon exemple que posar mosquiteras a totes les finestres del Hospital!!.

Avui dormo amb una trampa per ratas. En ting una que ja fa dos dies que viu amb mí, no la he vist, pero una nit em va despertar per que es va ficar en una bosa de plástic i va fer molt soroll, i ahir es va cagar per tot arreu.