6 de nov. 2009

Un mes a Juanga

Avui fa un mes que vaig arrivar a Juanga, i estic molt contenta. Aquest país m´ha enganxat moltísim. La seva gent m´está ensenyan moltes coses que avans no tenian gaire importancia per a mí. Una de les que més em sobten es anar a fer a poc qualsevol cosa, fitxan- me be amb el que faig i dic, mirar sempre a qui ting al meu voltan, apreciar qualsevol mirada o gest. Aquí la gent mira d´una manera especial, amb sentiment, amb respecte, amb calma. En la seva la mirada veus la sensillesa de la vida, el sentiment profund d´unitat que aquesta gent te per la familia, el respecte per la saviesa dels grans que tenen els nens. La seva curiositat i espontaneitat per saber de nosaltres. L´amor que tenen per els animals que els donen de menjar cada dia i els ajuden a fer la feina del camp. El valor que donen a coses que jo ting cada dia sense fer ni el més mínim esforç pera conseguirlas, com l´aigua, el menjar, una dutxa, l´electricitat. Tot aixó t´ho diu la seva mirada.

Com arrelen el sentit de comunitat i espiritualitat, amb celebracions de tota mena, petites reunions per cantar, recordar els seus avantpasats i tenir presents els seus estimats i respectats deus.

M´enrrecordo molt de quan era petita, que a casa, el pare trevallava per poguer portar les nenas al clol-legi, per que poguesim menjar, i fer-nos feliças portan- nos a la vagoneta del port o a les golondrines el diumenge, recordo la cara de felicitat que duia el dia que ens portaba una boseta amb anous que un cop a l´any li regalava el seu vei del taller. Ell, no trevallava per tenir diners, trevallava per que fosim una familia sensilla pero feliç. I ho va aconseguir. Pero amb els anys s´em havia oblidat.

Els primers dies enyorava el meu matalás, el meu savó, el meu menjar, el cotxe. Hem posava nerviosa en veure que tot va a poc a poc, que has d´esperar per tot. Ara no només m´hi he acostumat, sino que comenco a saber disfrutar de la vida amb quatre coses, temps per mirar, badar, pensar, riure, escoltar, i entendre.

Amb aquestes reflexions celebro amb molta alegria el meu primer mes vivin a l´india rural.

Avui estic a un ciber que va lent, demá us posaré el video de la primera pelicula que he fet tota sola, amb els consells de l´Albert, amb les fotos que ting de Benarés del any pasat.


Una forta abraçada a tothom

5 comentaris:

la gemana petita ha dit...

T'HAS DESCUIDAT LA BOSETA DE CAL MONGETERO DE FIGUES SEQUES, AMB LES AVELLANES PER POSAR A DINTRE (QUE QUAN HI HAVIA CRISIS, NO ARRIBAVA PER LES NOUS )
PETONETS
LA GERMANA PETITA

Marta Miquel ha dit...

i tant que m´enrrecordo.....

Xavier Miquel i Faig ha dit...

Ja fora estrany que en algun moment o altre no ens poséssim sentimentals, germanetes, jo també ho recordo i molt, les nous, les figues del botiguer de davant del taller del pare, fins i tot recordo que era de Gósol... Suposo que no és que oblidem, si no que no tenim temps de parar a recordar... Tot seria més fàcil si fóssim més reflexius i dediquéssim més temps a mirar on anem, com i per què... enlloc de corre i corre qui sap on, per tenir qui sap què, i de qualssevol manera...
Potser la lliçó d’avui, reduint el seria una cosa així:
Somiem el futur, gaudim del camí, de les flors dels marges, de l’olor de l’aire i celebrem que cada dia som més lluny d’on vam començar i més savis de tots el que el camí ens ha ensenyat, el destí segurament és el menys important, tots el coneixem... però que bonic potser el camí si es fa poc a poc.
Ara em sembla que m’he passat, però de fet no ha estat culpa meva, si no de les meves germanetes... ara una cosa si us diré... he disfrutat escrivint, hi he dedicat una bona estona, i em sento prop dels que ho llegiran... que més puc demanar?

Carme ha dit...

"temps per mirar, badar, pensar, riure, escoltar, i entendre." per llegir-ta!per disfrutar-ho! fuaaa !!
gàcies germans Miquel!!!!!!!
:)

Yolanda ha dit...

Un mes ya!!! Bueno, ahora llevarás ya un poquito más...
Me alegro mucho que todo te esté yendo tan bien.
A seguir riendo, pensando, escuchando, entendiendo...que te quedan muchísimos días para hacerlo...Vívelo todo intensamente Marta!!!!!!!!!
Miles de besos!!!!